Forebygging av vold, trusler og trakassering i hjemmetjenesten
Vold, trusler og trakassering oppleves av mange ansatte i ulike bransjer og er et problem som går ut over helsen, arbeidsmiljøet og sikkerheten. Ansatte i hjemmetjenesten møter et sammensatt risikobilde - samtidig som tjenesten gjør det vanskelig å samle alle ansatte til felles kurs. Det gjør online-kurs særlig effektivt.
Slik kan medarbeidere forebygge vold og trusler pÄ arbeidsplassen
6 moduler
Forebygging av vold, trusler og trakassering i hjemmetjenesten
Tilgang i 12 mÄneder
Effektivt - tilgjengelig for alle ansatte, basert på arbeidsmiljølovens krav
Med arbeidsmiljøloven som bakteppe har konflikthåndtering vokst frem som et viktig fagområde i norsk arbeidsliv. I 2017 ble det innført skjerpede krav der det legges vekt på å verne ansatte som opplever de mest krevende konfliktene; de som møter vold og trusler som en del av arbeidshverdagen.
Nå kan deres ansatte endelig få tilgang til et forskningsbasert, validert rammeverk for forebygging og håndtering av vold, trusler og trakassering på sykehjem. Programmet bygger på arbeidsmiljølovgivningens krav og inngår i opplæringspakke som også omfatter kampanjemateriell, kursbevis og om ønskelig fysisk kursmateriell. Kurset er utviklet spesielt for ansatte i hjemmetjenesten.
Lytt til BrÄten og Falkum her - eller i spilleren under
Felles sikkerhetskultur med digitalt grunnkurs
Arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstakerne og deres representanter gis nødvendig informasjon om risikofaktorer knyttet til vold og trussel om vold.
For å bistå i dette arbeidet har vi satt sammen en opplæringspakke for ansatte i hjemmetjenesten - med digitalt grunnkurs som omfatter de temaene arbeidstakere og deres ansatte etterspør.
Opplæringspakken inneholder
- Grunnkurs i forebygging av vold og trusler på arbeidsplassen - tilgjengelig for alle ansatte i 12 måneder
- Bonuskurset “Konfliktdempende kommunikasjon” med fire moduler blir tilgjengelig etter oppstart
- Kursbevis til alle ansatte etter gjennomført opplæring
- Kampanjemateriell
- Rabatt på risikokartlegging for 2023
Praktisk informasjon
- Faktura sendes i forbindelse med bestilling
- Etter bestilling vil vi dele informasjon om hvordan ansatte skal registreres
- Alle ansatte vil motta en e-post med brukernavn og passord for å logge seg inn
Tilgang i 12 måneder
- Ved bestilling får deres ansatte tilgang til grunnkurset i hele 12 måneder
- Beskriv antall ansatte som trenger tilgang, slik at korrekt antall lisenser blir lagt inn
- Om ønskelig kan det legges til flere kurs
En ny måte å lære på
- Kursene er utviklet med basis i kognitiv læringspsykologi spesielt for mågruppen
- Modulene inneholder både tekst, video og illustrasjoner - utviklet fra bunnen av for å være en engasjerende måte å lære på
Motta tilbud på forskningsbasert - digitalt grunnkurs for ansatte i hjemmetjenesten
Tilgjengelig i 12 måneder